karmafactory.hu

Engineering the consequence

718

Kategória: negatív karma — Zsee at 5:02 du. on Hétfő, december 20, 2010

Az EU-átlaghoz viszonyított 271%-os egy főre eső GDP ellenére Luxembourg cityben nem jut erőforrás a járdák takarítására. Ma reggel félméteres hóakadályokon kellett átküzdenem magamat biciklivel, lévén még mindig ez a leggyorsabb közlekedési eszköz a lebénult városban. Emlékeztetett a dél-afrikai helyzetre, ahol is aki a közútkezelő szempontjából embernek minősül, az autóval közlekedik, azért a járda mérete minimális, a gyalogátkelőn pedig az őslakosok fizikumához optimalizált 10 másodperces időtartamra van zöld jelzés, annyi idő alatt kell átfutni a négysávoson. A piros hídon átvezető főútról a havat a járdára hóekézték, szabályos hósáncot alakítva ki a zebra előtt, gondolom azon megfontolás által vezérelve, hogy a tisztességes bierger autóval jár dolgozni. Így térdig érő hóban kellett átemelnem a bringát, majd a munkahelyemnél szembesültem vele, hogy hiába lenne kötelező a középületek előtt járdát takarítani, ezt is magasról leszarják. Arra viszont vették a fáradságot, hogy a hatóságok sajtóközleményt adjanak ki, miszerint a helyi jogszabályok értelmében “et ass verbueden, dofir de Motor lafen ze loossen“, azaz 49 eurós bírság terhe mellett tilos álló autót járatni felfűtés, bemelegítés vagy egyéb okok miatt.

1 megjegyzés »

Megjegyzés > Gyuri

2010. december 20. @ 23:03

ebedidoben a varosba mentem, majd onnan az Auchanba es vissza be - kb. hasonlo gondolatok tamadtak bennem, kiegeszitve, hogy nemely buszmegallok szinten kimaradnak a takaritas alol - allni es varakozni lehet, fel- es leszallni mar kevesbe…

RSS hírcsatorna a bejegyzéshez kapcsolódó megjegyzésekről. TrackBack URI

Mondd el a véleményedet!

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>