718
Az EU-ĂĄtlaghoz viszonyĂtott 271%-os egy fĹre esĹ GDP ellenĂŠre Luxembourg cityben nem jut erĹforrĂĄs a jĂĄrdĂĄk takarĂtĂĄsĂĄra. Ma reggel fĂŠlmĂŠteres hĂłakadĂĄlyokon kellett ĂĄtkĂźzdenem magamat biciklivel, lĂŠvĂŠn mĂŠg mindig ez a leggyorsabb kĂśzlekedĂŠsi eszkĂśz a lebĂŠnult vĂĄrosban. EmlĂŠkeztetett a dĂŠl-afrikai helyzetre, ahol is aki a kĂśzĂştkezelĹ szempontjĂĄbĂłl embernek minĹsĂźl, az autĂłval kĂśzlekedik, azĂŠrt a jĂĄrda mĂŠrete minimĂĄlis, a gyalogĂĄtkelĹn pedig az Ĺslakosok fizikumĂĄhoz optimalizĂĄlt 10 mĂĄsodperces idĹtartamra van zĂśld jelzĂŠs, annyi idĹ alatt kell ĂĄtfutni a nĂŠgysĂĄvoson. A piros hĂdon ĂĄtvezetĹ fĹĂştrĂłl a havat a jĂĄrdĂĄra hĂłekĂŠztĂŠk, szabĂĄlyos hĂłsĂĄncot alakĂtva ki a zebra elĹtt, gondolom azon megfontolĂĄs ĂĄltal vezĂŠrelve, hogy a tisztessĂŠges bierger autĂłval jĂĄr dolgozni. Ăgy tĂŠrdig ĂŠrĹ hĂłban kellett ĂĄtemelnem a bringĂĄt, majd a munkahelyemnĂŠl szembesĂźltem vele, hogy hiĂĄba lenne kĂśtelezĹ a kĂśzĂŠpĂźletek elĹtt jĂĄrdĂĄt takarĂtani, ezt is magasrĂłl leszarjĂĄk. Arra viszont vettĂŠk a fĂĄradsĂĄgot, hogy a hatĂłsĂĄgok sajtĂłkĂśzlemĂŠnyt adjanak ki, miszerint a helyi jogszabĂĄlyok ĂŠrtelmĂŠben “et ass verbueden, dofir de Motor lafen ze loossen“, azaz 49 eurĂłs bĂrsĂĄg terhe mellett tilos ĂĄllĂł autĂłt jĂĄratni felfĹątĂŠs, bemelegĂtĂŠs vagy egyĂŠb okok miatt.